Erfaringer med logopædisk fjernundervisning – et interview

50,00 DKK

I de sidste par uger er det for alvor blevet tydeligt, at det måske kan være relevant for mig (Anne-Marie) som logopæd at sætte mig lidt mere ind i det dér med fjernundervisning.  Jeg har ingen erfaring med emnet, men det har Addý Guðjóns Kristinsdóttir, som her vil give mig og andre et indblik i sine erfaringer med brugen af fjernundervisning i en logopædisk sammenhæng.

Addý har arbejdet med fjernundervisning i knap 2½ år. Målgruppen har været børn med sproglige vanskeligheder, herunder udtalevanskeligheder, og islandske børn i udlandet, som har behov for hjælp til udtale af islandske lyde samt sprogstimulering. Addý har både testet udtalevanskeligheder og undervist, samt afviklet møder med forældre og pædagogisk personale via computeren.

Artiklen er skrevet i marts 2020 af Anne-Marie Tange Pagaard.